VELOV-congres 08/02/2018: dagverloop
UUR |
‘Breed – Breder – Breedst: leren en evalueren in de brede zin van het woord’ |
VOORMIDDAG |
|
08.15-09.15 |
Ontvangst en registratie |
09.20-11.00 |
Plenum:
|
11.00-11.20 |
Koffie |
11.20-12.30 |
Sessie 1 |
MIDDAG |
|
12.30-13.30 |
Walking dinner |
NAMIDDAG |
|
13.40-14.50 |
Sessie 2 |
14.50-15.40 |
Plenum:
|
15.40-17.00 |
Receptie en netwerkmoment |
Voormiddagsessies: 11.20 – 12.30 u (voor verdere info kan u doorklikken op de titel van bijdrage)
Sessie |
Aard sessie |
Naam sessiebegeleider |
Instelling |
Titel |
1 |
Postersessie |
Hilde Van der Haegen Maxy Bakpiard
Elena Schutjes
Tine Van den Broeck, Lien Ooghe
Tom Madou Elke Londers
Jo Tondeur, Bram Pynoo, Andy Thys, Frank Dresselaerts, Warni Koers, Simon Debroey |
CVO Lethas Brussel Uni. of Curaçao TM Vorselaar
Odisee
Vives UCLL Leuven
EDU XL |
Wat als… de zij-instromer ook een stem en een gezicht had? Blended learning bij reanimatieonderwijs. GO21: Governance voor blended learning in de lerarenopleiding. |
2 |
Workshop |
Miranda Timmermans |
Avans, VELON |
|
3 |
Workshop |
Anneleen Van Kelecom, Liesbeth Spanjers |
Unicef |
Reflect to act, een pakket over identiteit, stereotypen en vooroordelen gelinkt aan kinderrechten. |
4 |
Workshop |
Steven Van Mol, Johan De Wilde |
Odisee |
|
5 |
Workshop |
Lien Bolle |
AHS |
|
6 |
Workshop |
Joke Hurtekant, Sara Claerhout, Lien Ampe |
AHS |
Een krachtige vakdidactiek voor zij-instromers: eigenaarschap centraal. |
7 |
Lezing |
Valeria Catalano
Joelle De Pessemier |
PXL
KU Leuven |
Betekenis in de klaspraktijk (meaning making classroom) voor Frans vreemde taal. |
8 |
Lezing |
Reine De Rudder, Catherine Malfait Debbie Deneve, Wouter Smets |
Odisee KDG |
Leergemeenschappen als hefboom tot reflectief ervaringsleren. |
9 |
Lezing |
Willemijn Van den Berg |
VLHORA Odisee |
|
10 |
Lezing |
Leen Goovaerts, Katrien Struyven, Mieke De Cock, Wim Dehaene Lieke Lochten |
KU Leuven Esat-M.
AP |
|
11 |
Lezing |
Peter Iserbyt, Rosalie Coolkens, Hilde Leysen, Dirk Pardaens Kathleen Feremans, Tim Christiaens |
KU Leuven
KU Leuven |
Content maps als tool om vakinhoudelijke kennis te meten en te ontwikkelen bij in-service-leraren. Complementariteit tussen teaching quality en teacher quality. Ontwerp van de evaluatie. |
12 |
Lezing |
Erik Schrooten Sander Van Acker, Nathalie Roels |
UCLL Odisee |
Deeltijds kunstonderwijs, trendsetter in breed evalueren. Leerkrachten in opleiding verkennen het perspectief van de leerling ten aanzien van evalueren. |
13 | Lezing/Discussie | Liesbeth Hens | Departement Onderwijs | Lerarenopleidingen versterken: hoe doen we dat? |
Namiddagsessie: 13.40 – 14.50 u (voor verdere info kan u doorklikken op de titel van bijdrage)
Sessie |
Aard sessie |
Naam sessiebegeleider |
Instelling |
Titel |
1 |
Postersessie |
Hilde Van der Haegen Maxy Bakpiard
Elena Schutjes
Tine Van den Broeck, Lien Ooghe
Tom Madou Elke Londers
Jo Tondeur, Bram Pynoo, Andy Thys, Frank Dresselaerts, Warni Koers, Simon Debroey |
CVO Lethas Brussel Uni. of Curaçao TM Vorselaar
Odisee
Vives UCLL Leuven
EDU XL |
Wat als… de zij-instromer ook een stem en een gezicht had? Kan het grammatica-onderwijs van het Nederlands leuk en toch leerzaam zijn? Blended learning bij reanimatieonderwijs. GO21: Governance voor blended learning in de lerarenopleiding. |
2 |
Open discussie |
Ilse Geerinck, Els Van Emelen, Liesbeth Lefevre |
UCLL |
|
3 |
Workshop |
Debbie Deneve, An Leroy, Erika Rosiers, Wouter Smets |
KDG |
|
4 |
Workshop |
Els Mertens, Ruth Alberts, Annemie Natens |
Odisee |
|
5 |
Workshop |
Nora Coulommier, Sonja De Lange |
Odisee |
|
6 |
Workshop |
An Conings, Evelien Flamez, Marjolein Wilke |
TM KISP KU Leuven |
Zoektocht naar congruent, holistisch opleiden en evalueren binnen vakdidactiek PAV. |
7 |
Workshop |
Jelle De schrijver |
Odisee |
Kan je alles evalueren? Filosoferen als methode om de denkhoudingen van leerlingen bloot te leggen. |
8 |
Lezing |
Veronique Sanctobin
Ilse Hornikx, Liesbeth Dierckx |
PCVO Perspectief
PXL |
Autonomie-ondersteunend lesgeven in het secundair onderwijs. |
9 |
Lezing |
Tim Surma, Kristel Vanhoywegen
Govert Anschuetz |
Welten Inst. Open Univ. en CVO Perspectief Luca School of arts |
Wat elke leraar moet weten over hoe leerlingen leren.
|
10 |
Lezing |
Sander Van Acker
Paul Janssenswillen |
Odisee
UA |
Hoe wordt geschiedenis een leerbaar vak? De spanning tussen theorie en praktijk in evaluatie. |
11 |
Lezing |
Christel Balck, Wim Temmerman, Jan Sermeus, Bram Robbrecht Stephanie Vervaet |
Odisee
Vives |
Een ideeënfabriek voor conceptvorming in natuurwetenschappen.
|
12 |
Lezing |
Inge Placklé
Sofie Peetroons |
PXL VUB
KDG |
Krachtige leeromgeving in BSO: de lat hoog voor leerlingen, lerarenteams en lerarenopleiders. |
13 |
Lezing |
Sara Jamine Lien De Coninck, Hannelore de Greve, Jo Van de Weghe, Jan Van de Wiele |
VOCVO KDG |
Hoge betrokkenheid bij kleuters met SES: samen een belangstellingscentrum verkennen werkt. |
14 |
Lezing |
Reine De Rudder, Elke Van Nieuwenhuyze Karlien De Jaeger |
Odisee
CVO VIVO |
Afstuderen met een specialisatie! Kleur binnen de scholen van morgen. |